Beautiful Kenya - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Eef Elzen - WaarBenJij.nu Beautiful Kenya - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Eef Elzen - WaarBenJij.nu

Beautiful Kenya

Blijf op de hoogte en volg Eef

23 Juli 2014 | Kenia, Kisumu

Hee!

Ik had weer even tijd om iets te schrijven, dus bij deze.

Ik ben hier nu ruim 2 weken en ik vermaak me echt prima! De tweede week heb ik bij een aantal projecten meegelopen bij de afdeling Education. In deze week heb ik twee verschillende kleuterscholen bezocht, met kinderen tussen de 2,5 en 7 jaar die daar in hun (vaak kapotte) uniformpjes zingen, dansen en kleien, maar deze kleine kinderen leren op jonge leeftijd al wat moeilijkere dingen. Ze leren bijvoorbeeld al schrijven en lezen met 5 jaar en hier leren ze Engels vanaf hun geboorte volgens mij. Je bent als blanke wel nog steeds de attractie van de dag, zeker bij de kleuters!

Verder heb ik die week ook op twee verschillende plaatsen meegelopen bij scholen waar ze een beroep leren. Er waren studenten die leren voor kapper, bouwvakker, serveerster, naaister en kok. We konden die dagen niet zo heel veel doen, we konden eigenlijk alleen kijken hoe ze haren aan het vlechten waren en hoe ze perfect een wijnfles probeerden te openen. Wel heb ik leren naaien, haha.

Momenteel lopen we mee bij Health. Eergisteren heb ik bijvoorbeeld geholpen bij de apotheek met het verwijderen van de doosjes die om de pillenpotjes heen zitten en ook heb ik zakjes pillen moeten maken die ze mee kunnen geven aan de patienten. Gisteren ben ik met twee mensen van Home Based Care door de sloppenwijken gelopen waar we huisbezoeken deden bij zieke mensen. Echt heel indrukwekkend om zo door de sloppenwijken te lopen en om de patienten te zien. En soms wel heftig om hun verhaal te horen. Vandaag heb ik een les bijgewoond over hiv/aids. Het was een klas van ongeveer 50 kinderen tussen de 8 en 12 jaar, die op een erg leuke manier wat werd bijgebracht. De man die de les gaf, was namelijk erg theatraal en enthousiast naar de kinderen toe, super leuk!

De afgelopen weken zijn er ook een hoop vrijwilligers bij gekomen op het terrein waar ik verblijf. Totaal zijn we nu met 11 vrijwilligers en dat is echt heel gezellig! We zijn met 7 Nederlanders, 2 Engelsen en 2 Chinezen (die in Engeland studeren).

Ik heb nu ook al twee weekenden achter de rug, waarin ik meer van Kenia heb gezien. Het ene weekend zijn we met een groep naar Kit Mikayi geweest. Dit is een een stel reuzachtige rotsen. We zijn tussen de rotsen door geklommen en bovenop de rotsen hadden we een prachtig uitzicht! Het andere weekend ben ik met mijn buddy Fleur naar het Kakamega Forest geweest. We hebben twee uur door het regenwoud gelopen, waar we veel verschillende vlinders, bomen en vogels hebben gezien. Het leukste vond ik toch de apen die je af en toe door de bomen zag slingeren!

De komende weken staan er ook nog een hoop leuke dingen gepland, alleen dat komt later aan bod :)

Groetjes aan iedereen!



  • 27 Juli 2014 - 21:45

    Clara:

    Dag Eef,

    Weer fantastisch om je verhaal te lezen. Wat zal jij veel nieuwe en bijzondere dingen zien en ervaren.
    Je komt net van school, dus je ziet het verschil...allebei goed.
    De sloppenwijk zal zeker een bijzondere ervaring zijn, om nooit te vergeten.
    Zo mooi dit alles te lezen, maar geniet bovenal van deze prachtige weken.
    Kijk uit naar je volgende verhaal.

    groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef

Actief sinds 16 Juni 2014
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 106350

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 25 Maart 2017

Scriptie in Noorwegen

04 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: