Familiebezoek, Tromsø en mijn scriptie. - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Eef Elzen - WaarBenJij.nu Familiebezoek, Tromsø en mijn scriptie. - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Eef Elzen - WaarBenJij.nu

Familiebezoek, Tromsø en mijn scriptie.

Blijf op de hoogte en volg Eef

17 Maart 2017 | Noorwegen, Tromsø

Hallo iedereen,

Over precies een week vlieg ik alweer terug naar Nederland. De tijd is voorbij gevlogen en dat is eigenlijk een goed teken. De laatste weken heb ik (naast werken aan mijn scriptie) weer een hele hoop leuke dingen gedaan en gezien.

Allereest heb ik mijn vader, moeder en zus op visite gehad voor een aantal dagen. Het is super leuk om het thuisfront te laten zien waar ik al deze tijd ben geweest en wat ik heb gedaan. Ik heb ze rondgeleid in de stad en samen hebben we drie toppen beklommen ook al sneeuwde het soms wat meer dan gedacht!

Na de week van het bezoek ben ik met mijn twee studiegenootjes Sanne en Fija en ons Duits vriendinnetje Ines naar het Noorden van Noorwegen gevlogen, Tromsø. Dit is een klein plaatsje op een eiland, waar alles vol ligt met sneeuw. Op de eerste volledige dag die we hadden, hebben we een hondenslee tocht in de nacht gemaakt. Van half zes tot en met half twaalf zijn we met 12 mensen en 36 honden de bergen over gereden. Het was super leuk om met de honden te rijden, maar het was toch wel iets lastiger dan verwacht. Totaal ben ik ongeveer drie keer omgevallen met onze kar, waarna de honden gewoon zonder jou verder rennen om de andere bij te houden. Deze avond zal ik niet snel vergeten, want we hebben het noorderlicht gezien! Zittend in een kar die vooruit wordt getrokken door honden kijken naar alle groene lichten in de lucht is een van de mooiste dingen die ik heb gezien, echt prachtig! Een andere activiteit die Sanne en ik gedaan hebben, is het rijden op een sneeuwscooter. Ik heb nooit echt scooter gereden en mijn auto kunsten zijn ook niet alles, maar dit kon ik toch behoorlijk goed al zeg ik het zelf! En ik vond het fantastisch om door de sneeuw te scheuren met dat ding. Beide activiteiten zijn echt een aanrader voor mensen die ook overwegen naar Tromsø te gaan.

Naast al deze leuke bezoekjes en tripjes werk ik natuurlijk ook gewoon aan mijn scriptie doordeweeks. En omdat mijn scriptie onder andere te maken heeft met het Noorse schoolsysteem, hebben we met onze supervisor hier kunnen regelen dat wij een dag mee mochten lopen op een higher secundary school (bovenbouw van de middelbare school). Het was een super nieuw gebouw, waar drie middelbare scholen samen waren gekomen. En omdat het zo'n nieuw gebouw was, stonden alle lokalen vol met iMac computers en was alles te besturen met iPads die aan de muur bevestigd waren. Het was een school waar alleen de best presterende leerlingen aangenomen werden en dit merkten we al snel toen wij deel mochten nemen aan het Engelstalige vak Social Sciences. Het was erg interessant om met de leerlingen de verschillen en overeenkomsten van de schoolsystemen in Nederland en Noorwegen te bespreken. Het was een erg interessant dagje, maar toch wel gek om te zien dat deze middelbare school in Noorwegen er meer uitzag als een Universiteit in Nederland.

Nu is het aftellen begonnen en moet ik zorgen dat ik hier alles afrond en mezelf alvast voorbereid op de vakken die weer gevolgd moeten worden zodra ik thuis ben. Bedankt voor het lezen van mijn verhalen en als ik weer genoeg geld bij elkaar heb, ga ik vast wel weer een nieuwe reis plannen!

Liefs Eef

  • 18 Maart 2017 - 18:42

    Clara:

    Dag Eef,

    Prachtig om dit verslag weer te lezen.
    Je uitstapje zal zeker heel bijzonder geweest zijn. De hondenslee en niet te vergeten Het noorderlicht.
    Geniet nog even en een goede terugreis.

    groetjes Clara en familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef

Actief sinds 16 Juni 2014
Verslag gelezen: 2506
Totaal aantal bezoekers 106339

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 25 Maart 2017

Scriptie in Noorwegen

04 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: